poniedziałek, 11 września 2017

Raport skuteczności po 5 latach prowadzenia portfela na żywo


Wczoraj w nocy wysłałem do osób śledzących mój portfel aktualizację nr. 261. Aktualizacje wysyłane są co tydzień, co oznacza, że portfel właśnie skończył 5 lat.

Wszystko zaczęło się od tego wpisu, kiedy to na podstawie ogromu testów historycznych zauważyłem, że mocne skupienie się na fundamentach spółek z niemal całkowitym pominięciem ich sytuacji technicznej pozwala uzyskać stałą przewagę nad rynkiem.

Opracowałem wtedy zasady inwestowania, które pozwalają w dużym stopniu wyłączyć osobę inwestora z procesu decyzyjnego, co eliminuje szkodliwy wpływ emocji przy podejmowaniu decyzji.


Oto teoretyczna krzywa kapitału portfela fundamentalnego, opracowana na podstawie danych historycznych:


Strzałka pokazuje moment rozpoczęcia prowadzenia realnego portfela.

Ostatni rok był szczególny dla portfela, gdyż po raz pierwszy w perspektywie pojedynczego roku indeks WIG zachował się lepiej niż portfel. O tym dlaczego tak się stało i co to oznacza na przyszłość przeczytacie w raporcie.

Raport w pdf. można pobrać przez Fundamentalną lub korzystając z bezpośredniego linka.

Jak zwykle jestem ciekaw co o nim myślicie. Dajcie znać w komentarzach.
Jeśli wpis Ci się podoba zapisz się na newsleter, aby nie przegapić nowych artykułów:

Brak komentarzy:

Jeśli po dodaniu Twój komentarz jest niewidoczny, upewnij się czy Twoja przeglądarka ma włączoną opcję obsługi ciasteczek (cookies).

Prześlij komentarz