niedziela, 2 maja 2010

Zdalne podsumowanie czterech piątych tygodnia



Dzisiaj będzie krótko, ponieważ jak wiecie do poniedziałku korzystam z weekendu majowego, a ten wpis został napisany już w czwartek. Nie chciałem jednak zaniedbać statystyk, więc w tym tygodniu bilans nie zawiera piątkowej sesji. Po prostu piątek zostanie doliczony w przyszłym tygodniu. Spójrzmy na bilans:


  • Obligacje - zgodnie z planem, powoli lecz sukcesywnie zmniejszam udział w obligacjach na rzecz akcji. W tym tygodniu obligacje zaliczyły dynamiczny spadek, jednak nie zamierzam panicznie wyprzedawać wszystkich lub dokupować w dołku. Aktualne prognozy mówią o podwyżkach stóp procentowych w okolicach października, a więc mam nieco więcej czasu na sprzedaż niż myślałem. Plan jest taki, aby kontynuować wyzbywanie się obligacji, tak aby za kilka miesięcy nie mieć ich wcale.

  • Akcje - w tym tygodniu nie dokupiłem żadnych, gdyż potrzebowałem gotówki na PZU. Czy zarobię czy nie okaże się 14 maja. Dopiero po tym terminie dokupię kolejne akcje.

  • Opcje - moja OW20F0260 przez ostatnie 4 dni nadrobiła nieco zaległości z zeszłego tygodnia, jednak wciąż jest mniej warta, niż w momencie kupna. Na poprawę sytuacji zostało 50 dni. Na razie nie zamierzam jej sprzedawać.

  • Pożyczki - kolumna pożyczek rozwija się jak na razie znakomicie. Pożyczek udzieliłem 5 osobom. Najbliższa spłata powinna do mnie trafić 11 maja. Jak na razie już 2 osoby spłaciły ratę przed czasem, więc nie mam zastrzeżeń. Docelowo będę się starał, aby ta kolumna osiągnęła 15% - 20% wartości całego portfela.

  • Waluty - tutaj nic się nie zmieniło. Funt lekko podskoczył, ale są to ruchy nic nie znaczące dla portfela.

  • Gotówka - aż 23,7% mojego portfela to gotówka, ale nie dajcie się zwieść pozorom. Większość z niej poszła na zakup akcji PZU. Po prostu nie chciałem tworzyć odrębnej kolumny dla emisji pierwotnych na te 2 tygodnie.
W tym tygodniu (nie wliczając oszczędności, które udało mi się dorzucić) wartość portfela spadła o 0,69%. Nie jest to dużo, ale nikt nie lubi strat.

Od początku prowadzenia statystyk (20 marzec) wartość portfela wzrosła niemalże dokładnie o 1%.
Jeśli wpis Ci się podoba zapisz się na newsleter, aby nie przegapić nowych artykułów:

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Podaj ile akcji PZU kupileś w ramach zapisu - i jaki sposób technicznie chcesz je sprzedac -?

Filip pisze...

@Anonimowy

Kupiłem 20 akcji, a co do sposobu sprzedaży to strategię opisałem we wpisie PZU, IPO i matematyka

Jeśli po dodaniu Twój komentarz jest niewidoczny, upewnij się czy Twoja przeglądarka ma włączoną opcję obsługi ciasteczek (cookies).

Prześlij komentarz